Profilreklam som ger kundnytta

Marknadsföring som sker på rätt sätt och reklam som är alldeles för aggressiv och på. Vad är skillnaden egentligen?

Reklam måste ske på rätt sätt för att varumärket ska stärkas och budskapet gå fram. Ett perfekt sätt att göra det på är med praktiska prylar, som ger ett värde åt personen. Med profilprodukter som väskor, tygpåsar, paraplyer, pennor och annat får du både ut ditt företags profil samtidigt som produkter gör nytta och används.

För mycket reklam?

reklam

Är svenskarna trötta på spelreklam?

Ett omvänt sätt att göra reklam på är med aggressivitet och upprepningar. Så som mycket av spelreklamen ser ut i Sverige. Nu har det gått så långt att många svenskar har tröttnat.

En majoritet av svenska folket vill förbjuda spelreklam, enligt en ny undersökning från Sifo. Nästan 9 av 10 anser att det finns alldeles för mycket spelreklamExpressen

I en artikel i SVT går det till och med att läsa om hur en majoritet av svenskarna har lessnat på den konstanta spelreklamen, på tv, i tunnelbana, på stan och ja, överallt. Nu säger civilminister Ardalan Shekarabi att det inte är uteslutet att ytterligare begränsningar behövs.

Sedan den första januari 2019 är det dock tillåtet för spelbolag med licens att marknadsföra sig i svenska medier, utifrån ett krav på måttfullhet ­– som är svårt att tolka. Bland annat ska den respektera skyddet för konsumenter och inte hetsa till spel. Även spelbranschen håller med om att det är hårt tryck från samma bransch just nu, och många bolag håller med om att det behövs begränsningar. Samtidigt går det att läsa i Dagens Industri om hur spelbranschen har dåligt förtroende när det kommer till kundnöjdhet.