Så viktigt är kvalitativ SEO 2019

Det är allt viktigare med kunskap i SEO och kvaliteten på ditt innehåll kommer före kvantiteten – i alla fall om man får tro trenderna på marknadsföringshimlen för år 2019.

SEO marknadsföringDet är allt viktigare med kunskap i SEO, inte minst för att kunna få till en välfungerande, bra sajt ifall du har en webbshop och vill sälja dina produkter sant öka trafiken. Det gör det till en kärnfråga att hänga med i SEO-trender. Du kan alltid kontrollera och certifiera dina kunskaper i SEO med ett seo test. Då får du svart på vitt vad du kan och vad du behöver lära dig för att bli ännu bättre.

SEO- och marknadsföringstrender 2019

I en artikel i Entrepreneur Europe går det att läsa om sex olika marknadsföringstrender som alla entreprenörer borde veta. Det är bland annat vikten av att ha andra sökmotorer än Google i åtanke för att även optimera ditt content mot både Amazon och Apple, som har egna plattformar. Amazon är det högst värderade företaget just nu, på hela jorden, så det betyder att du som har en produkt att sälja borde använda dig av ett sökordstänk även på denna plattform.  Något annat som kommer bli större, tydligare och klarare för alla som arbetar med SEO är att 2019 är året då kvalitet på innehållet trumfar kvantiteten. Några saker som även kommer ta över det klassiska copyarbetet är bland annat:

AI, användargenererat innehåll som tar alltmer plats och att text gradvis ersätts av video, poddar och visuella modeller – Resumé

Det betyder att copywriters kommer behöva ha kundresan i åtanke, oavsett om det gäller i skrift, med filmklipp, podcasts och annat. Allt anpassat efter den tilltänka kanalen och dess egenskaper. Det handlar i slutändan om att generera ROI, ett krav som är och ska vara mätbart. Det är digitaliseringen som är den centrala drivkraften bakom förändringarna i marknadsföringssektorn, och det går allt fortare.

Mer om olika typer av sökmotoroptimering går det i sin helhet att läsa här.